23
januari
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Campofrio Food Group werkt samen met Easynet Global Services aan transformatie van zijn IT-infrastructuur

Amsterdam, 23 januari – Campofrio Food Group, een van de leidende spelers in de Europese vleesverwerkende industrie, heeft een driejarig contract gesloten met Easynet Global Services als onderdeel van zijn IT-transformatieprogramma. Campofrio Food Group heeft het bestaande wereldwijde contract met Easynet verlengd. Dit contract omvat een MPLS-netwerk in Nederland, België, Spanje, Frankrijk, Italië, Duitsland Portugal en de Verenigde Staten, alsmede beheerde videoconferencing- en securityoplossingen.

De Campofrio Food Group behaalt met vestigingen in acht Europese landen en de Verenigde Staten een omzet van €2 miljard. De onderneming heeft een strategische investering gedaan in zijn IT-infrastructuur, door het implementeren van een ‘slim’ bedrijfsnetwerk en een Application Performance Management-oplossing (APM) om de samenwerking en de kostenefficiency binnen de onderneming te verbeteren.

Met bloeiende internationale activiteiten, verschillende productiefaciliteiten en kantoren in Europa en de Verenigde Staten, heeft de Campofrio Food Group een breed scala aan werknemers, klanten, toeleveranciers partners en distributeurs voor wie effectieve communicatie cruciaal is. Voor het realiseren van de beste uitgangspositie voor verdere groei was er een strategisch geïntegreerde IT nodig om veranderingen door te voeren teneinde een betere samenwerking en communicatie binnen de organisatie te realiseren.

De eerste stap voor de Campofrio Food Group was om zich te verzekeren van een robuust, intelligent netwerk voor de business. Easynet heeft een slim bedrijfsnetwerk ontworpen en geleverd, beschermd door een reeks beheerde beveiligingsoplossingen. Om ervoor te zorgen dat het netwerk optimaal presteert, heeft de Campofrio Food Group gekozen voor Application Performance Management, WAN-optimalisatie en versnellingsdiensten van Easynet en Ipanema Technologies. Deze real-time applicatie-monitoringdiensten brengen in kaart hoe de bedrijfskritische applicaties van het bedrijf presteren, bieden controle over en een compleet overzicht van het netwerk, terwijl Service Level-garanties optimale prestaties waarborgen van de individuele bedrijfskritische applicaties.

Vanwege de focus op samenwerking over de landsgrenzen heen, teamwork en productiviteit, en op het verminderen van kosten, was de introductie van een efficiënt videoconferencingplatform een essentieel onderdeel van de nieuwe IT-strategie van de Campofrio Food Group. Het gebruik van Easynets volledig beheerde videoconferencingoplossing bij twaalf locaties in Nederland, België, Spanje en Frankrijk, heeft het bedrijf geholpen om deze doelen te bereiken, onnodige reiskosten te vermijden en een levensechte, betrouwbare vergaderbeleving te creëren, 24 uur per dag ondersteund door een video network operations centre (VNOC).

Nuria Simo, CIO van de Campofrio Food Group: “Als CIO ben ik het commitment aangegaan om de IT-infrastructuur in een sleutelpositie te brengen en om waarde te bieden. Easynet begrijpt onze eisen voor de IT-infrastructuur en specifiek op het gebied van communicatie. Van meet af aan heeft Easynet ons geholpen met de IT om onze business te transformeren. Zowel de oplossingen als de technologie die Easynet heeft geleverd, overstegen onze aanvankelijke verwachtingen. Het vertrouwen dat we in Easynet hebben, heeft ons geholpen om een IT-strategie te ontwikkelen die in lijn is met onze huidige en toekomstige behoeften, en met onze toenemende internationale dimensie.”

Christophe Verdenne, Easynets Managing Director voor de Zuid-Europese regio: “Campofrio Food Group is een zeer grote speler op de Europese en wereldmarkt. Om zijn sterke positie te behouden moet de IT-infrastructuur veilig en betrouwbaar zijn voor al hun merken en vestigingen. Het ontwerp en het opleveren van dit omvangrijke business-transformatieproject is geen eenvoudige taak. Maar de visie van de Campofrio Food Group en de wens om te veranderen, gekoppeld aan de diepgaande ervaring van Easynet met het uitrollen van wereldwijde projecten, heeft geresulteerd in een krachtige IT-infrastructuur die klaar is voor de toekomst.

Over Easynet Global Services
Easynet Global Services is een aanbieder van beheerde cloud-infrastructuren. De onderneming heeft klanten, werknemers en kantoren op elk continent en combineert een wereldwijde aanpak met lokale ervaring. Dat leidt dan ook tot een gepersonaliseerde ervaring, waar de gebruikers zich ook bevinden. Tot de klanten behoren onder meer EDF, Sage, Yakult, Transport for London, Bridgestone, Q-Park en Campofrio.

De toewijding van Easynet aan het bieden van excellente service heeft geleid tot enkele belangrijke bekroningen, waaronder European Service Provider of the Year 2013 en HP Best Joint Engagement Award 2013.

In december 2013 is Easynet samengegaan met MDNX. Zowel de klanten als de werknemers van beide organisaties profiteren van deze krachtenbundeling. MDNX kan zijn activiteiten uitbreiden buiten het Verenigd Koninkrijk en een sterke aanwezigheid in Europa opbouwen, terwijl Easynet kan profiteren van de kracht en sterke reputatie van MDNX in de publieke sector in het bijzonder, alsmede zijn gestructureerde back office automatisering, bedrijfssystemen en business model voor carriers.

Volg Easynet op Twitter: @easynet. Voeg Easynet toe op LinkedIn: Easynet Global Services

Contactpersonen voor de pers
Easynet Global Services
Cathy van de Garde
T : 020 – 798 9898
E : Cathy.vandeGarde@easynet.com
of
MCS PR
Perlita Fränkel
T : 023 – 562 8208.
E : perlitaf@mcspr.nl

  • Print
  • PDF