20
juni
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Capgemini kondigt SkySight aan: de nieuwste generatie cloud-orkestratiedienst

 

Perscontact   : Sogeti Nederland B.V. – Jolanda Peek
Telefoon       : (31)6 52327513
Mail              : jolanda.peek@sogeti.nl

 

Sogeti en Capgemini kondigen de nieuwste generatie cloud-orkestratiedienst (1) aan: SkySight, ontwikkeld met ondersteuning van Microsoft Corporation. SkySight biedt een groot aantal mogelijkheden om cloud-applicaties te integreren, te configureren, beschikbaar te maken en te beheren door gebruik te maken van een door Capgemini ontwikkelde orkestratiedienst. Deze dienst wordt aangeboden aan organisaties variërend van multinationals tot MKB.

SkySight resulteert in de implementatie van een hybride cloud-omgeving, gebruikmakend van Microsoft cloud-technologie, zoals Windows Server 2012, System Center 2012 en Windows Azure, inclusief een portfolio van cloud- en infrastructuurdiensten. Deze worden aangeboden via de SkySight Enterprise Applications Store. Dit portfolio omvat Microsoft SharePoint, messaging, collaboration, Microsoft Lync, testing platforms, geavanceerde rekenplatforms en reken- en opslagcapaciteit (2).

De diensten van SkySight worden aangeboden vanaf eind september 2013. Eerst in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Frankrijk, waarna de dienst geleidelijk wordt geïntroduceerd in de Verenigde Staten en andere regio’s. SkySight biedt daarnaast diverse services en tools waarmee onafhankelijke softwareleveranciers volledig gebruik kunnen maken van het delivery platform.

Met de inzet van SkySight profiteren klanten van de Capgemini Group van een gebruikersvriendelijke toegang tot een breed aanbod van services die snel toepasbaar zijn. Meestal binnen enkele uren in plaats van maanden, waar en wanneer ze nodig zijn en onafhankelijk van het gehanteerde capaciteitsmodel (publiek, hybride, privaat). Zo kunnen organisaties met SkySight in  hun eigen tempo nieuwe services in gebruik nemen , die parallel aan de eigen legacy draaien.

SkySight wordt gehost in datacenters van Capgemini, waarmee eventuele zorgen over datasoevereiniteit worden geadresseerd. Indien nodig kunnen de services ook op locatie van de klant worden ingezet. De door Sogeti en Capgemini ontwikkelde orkestratiedienst vereenvoudigt de cloud-ervaring van de klant met toezicht, procesautomatisering en controle over cloud-diensten. Het integreert omslachtige bedrijfsprocestaken en -functies  zoals configuratie, factureren, meten, leveren en veiligheid- en data compliance. SkySight ondersteunt organisaties bij het versnellen van de time-to-market, het reduceren van kosten door ‘betalen –naar –gebruik’-modellen en het vervangen van kapitaalinvesteringen door een op verbruik gebaseerde doorbelasting.

Paul Hermelin, Chairman en CEO van Capgemini Group zegt: “Onze sterke wereldwijde strategische alliantie met Microsoft heeft met SkySight een hoogtepunt bereikt. We weten dat onze klanten significante investeringen doen in digitale technologie om over efficiëntere businessdiensten te kunnen beschikken, die in staat zijn snelle verandering en innovatieve ontwikkeling te ondersteunen. Wij horen dat onze klanten nu nog tegengehouden worden door een gebrek aan volwaardige tools en services die helpen het steeds verder groeiende aanbod van mogelijkheden te integreren en te managen. Door gebruik te maken van Microsoft’s technologie, biedt SkySight een complete platform voor het managen, verkrijgen en ontwikkelen van cloud-diensten, naast bestaande legacy investeringen. Het stelt organisaties in staat op eigen voorwaarden het beste uit Cloud te halen, ongeacht of dat via een private, hybride of publieke omgeving gaat .”  

Mark Hill, Vice President, Enterprise Partners van Microsoft voegt daaraan toe:“Microsoft en Capgemini herkennen en omarmen de hybride cloud, die bedrijven en instellingen in staat stelt om waar nodig gebruik te maken van de publieke cloud en tegelijkertijd te blijven profiteren van de voordelen van een infrastructuur op de eigen locatie. Gebouwd op de fundering van Windows, verenigt  Capgemini’s SkySight oplossing locale infrastructuur met  Windows Server 2012,  System Center 2012 en Windows Azure public cloud services. Weinig bedrijven hebben zo’n track record met verschillende partners zoals Capgemini, de sterke sectorexpertise en  de kunde om integratie met Microsoft’s nieuwste  technologie te realiseren. Nog minder bedrijven hebben de kennis om een bedrijfswaardige oplossing zoals SkySight te creëren.”

Capgemini’s lancering van SkySight is in lijn met de overkoepelende “Simply. Business Cloud” aanpak, die eenvoud en betrokkenheid van de business centraal stelt om over de volle breedte van de organisatie profijt te halen uit de efficiency, snellere time-to-market en flexibiliteit van cloud. Cloud is een alom aanwezig ontwerpprincipe dat aan de basis staat van Capgemini’s volledige portfolio van oplossingen en diensten, die worden toegesneden op de behoefte van de klant. Capgemini’s ‘Business Cloud: The State of Play Shifts Rapidly’[1] rapport belichtte diverse zaken waarmee klanten te maken hebben zoals veiligheid en datasoevereiniteit, gebrek aan integratie en de toenemende betrokkenheid van de business in besluiten over cloud. SkySight biedt hierop een antwoord door flexibiliteit te bieden in de verwerking van de workload en mobiliteit tussen private en publieke cloud domeinen, binnen een beveiligde, door beleid aangestuurde Capgemini orkestratie dienst.

Kijk voor meer informatie over SkySight op www.capgemini.com/skysight

Noot voor de redactie

(1) Capgemini Orchestration Service:  Ontwikkeld door Capgemini, gebaseerd op bewezen ervaring met het ontwikkelen, leveren en beheren van robuuste diensten. Dit is een geïntegreerd platform, gericht op cloud services management, dat kan worden aangepast aan klantspecifieke wensen.

(2) SkySight Enterprise Applications Store: Een portfolio van op cloud gebaseerde applicatie- en infrastructuurdiensten:

  • Microsoft SharePoint as a Service: SharePoint Online verdeelt taken en werk, organiseert projecten en teams en ontdekt mensen en informatie. Het kan worden gebruikt om apps en intranet portals te bouwen, voor het beheren van bestanden en mappen en voor samenwerking, sociale netwerken, websites, enterprise search en business intelligence.
  • Microsoft Messaging en Collaboration as a Service:  Exchange Online, bedrijfsmail, agenda en contacten op de PC, telefoon en web browser. Het vergroot productiviteit, helpt om een organisatie te beschermen door anti-malware en anti-spam filters, en biedt geavanceerde beveiliging en betrouwbaarheid om informatie te beschermen.
  • Microsoft High Performance Computing Platform: Windows Azure draait meerdere virtuele machines tegelijkertijd, parallel werkend, inclusief HPC Scheduler. Dit zorgt  voor de afhandeling van het complexe probleem rondom het plannen van parallel uitgevoerde berekeningen door Windows Azure virtual machines.
  • Microsoft Lync Online: een unified communications platform dat mensen onderling verbindt, ongeacht de locatie, die gebruikmaken van apparatuur die draait op Windows 8 of op andere operating systemen. Lync biedt een consistente, enkelvoudige klantervaring voor aanwezigheid, instant messaging, voice, video en vergaderingen.
  • Capgemini Group Testing Platform: voorziet in een op cloud gebaseerde infrastructuur ter ondersteuning van de software testing life cycle, inclusief full-service onderhoud upgrades. Met de flexibiliteit en schaalbaarheid om veranderingen gedurende de looptijd van het project op te vangen.

Over Capgemini
Met meer dan 125.000 mensen in 44 landen is Capgemini een van de meest vooraanstaande aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. In 2012 rapporteerde Capgemini Group wereldwijd een omzet van 10,3 miljard euro. Samen met zijn klanten creëert en realiseert Capgemini resultaatgerichte business- en technology-oplossingen, toegesneden op de klantbehoefte. Als een cultureel diverse organisatie heeft Capgemini zijn eigen onderscheidende manier van werken, de Collaborative Business ExperienceTM. Hierbij maakt Capgemini gebruik van het mondiale leveringsmodel Rightshore®.
Meer informatie via www.nl.capgemini.com
Rightshore® is een handelsmerk van Capgemini

Over Sogeti Nederland B.V.

Sogeti is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van ICT-oplossingen. Op het gebied van testen en architectuur heeft het bedrijf een dominante positie op de Nederlandse markt. Sogeti levert met gepassioneerd ICT-vakmanschap een bijdrage aan het resultaat van zijn opdrachtgevers. Het bedrijf streeft daarbij naar hechte en langdurige relaties met de opdrachtgevers. Hierdoor dragen de ICT-oplossingen van Sogeti structureel bij aan de strategische doelstellingen van klanten. Meer informatie over Sogeti is te vinden op sogeti.nl en op werkenbijsogeti.nl

Noot voor de redactie

Neem voor meer informatie contact op met:

Sogeti

Jolanda Peek

06-52327513

jolanda.peek@sogeti.nl

 

Capgemini

Alexander Kühn

+31 6 224 85 221

alexander.kuhn@capgemini.com

 


[1] 2012 Capgemini report ‘Business Cloud: The State of Play Shifts Rapidly’, November 2012 

  • Print
  • PDF