11
december
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Cegeka sluit driejarig ICT-outsourcingcontract met IPC

Veenendaal, 11 december 2014 International Post Corporation (IPC) heeft een contract afgesloten met de pan-Europese IT service provider Cegeka voor het uitbesteden van zijn ICT-infrastructuur. Door gebruik te maken van de private clouddiensten van Cegeka, krijgt IPC de beschikking over een schaalbare IT-infrastructuur die de beveiliging van alle gegevens zeker stelt. Het outsourcingcontract heeft een looptijd van drie jaar en een waarde van 7,5 miljoen euro.

“ICT vormt de kern van onze activiteiten. Door grote delen van onze infrastructuur en diensten uit te besteden, bereiden we ons voor op toekomstige groei. We verwachten een duidelijke stijging van het aantal transacties door de lancering van ons nieuw e-Commerce systeem. Hierdoor kunnen onze leden, de postbedrijven, wereldwijd onderling gegevens opslaan en uitwisselen”, zegt Alan Barrie, Operations & Technology Director. “Zo kunnen wij ons focussen op de ontwikkeling van strategische software voor onze business units.”

“Wij kijken uit naar een langetermijnpartnership met IPC”, zegt Christophe Neut, COO bij Cegeka Group. “E-commerce blijft wereldwijd groeien. Die groei zal echter niet lineair verlopen. Juist daarom willen we IPC ondersteunen met flexibiliteit en innovatie op het gebied van ICT outsourcing.”

Cegeka zal twee Oracle Exadata database machines installeren in zijn twee gespiegelde datacenters in België. De service provider plaatst honderddertig virtuele applicatieservers in zijn sterk beveiligde private cloud. Andere diensten zijn pay-per-use opslag en back-up, service management en advies op het gebied van de IT-architectuur.

“Een groot deel van het contract is berekend op basis van een pay-per-use-model”, zegt Zander Colaers, Cluster Infrastructure Director bij Cegeka. “We zijn een vaste prijs overeengekomen met IPC voor de onderdelen IT service management, computing power, opslag en back-up. Indien IPC meer capaciteit nodig heeft, zal Cegeka de infrastructuur en diensten aanpassen om te kunnen voorzien in die behoeften.”

IPC is een industriële organisatie met vierentwintig postoperators verspreid over de wereld. Het bedrijf wil zijn postdiensten over de grenzen heen continu verbeteren. Samen leveren alle operators ongeveer 80 % van de globale postvolumes, goed voor meer dan 336 miljard brieven per jaar. IPC ontwikkelt en beheert op IT gebaseerde diensten die de prestaties van alle diensten over de grenzen heen verbeteren door een betere integratie van de postnetwerken. De operators krijgen op die manier voldoende middelen om de groei van internationale e-commerce te onderbouwen en optimaal te voorzien in de behoeften van e-retailers en consumenten. Daar horen ook het tracken, de leveringskeuze, gemakkelijk terugzenden en klantendiensten bij. De databases van IPC genereren dagelijks honderdduizenden records. Met de nieuwe private clouddiensten van Cegeka is IPC klaar voor verdere groei.

IPC en Cegeka starten in maart 2015 met de migratie, om tegen augustus 2015 volledig operationeel te zijn.

Over IPC
IPC is een coöperatieve associatie met vierentwintig postoperatoren in de regio Azië-Pacific, Europa en Noord-Amerika. Gedurende de twee laatste decennia heeft IPC samengewerkt met zijn leden om de kwaliteit van de post-, pakketten-en pakjesdienst up te graden door technologieën te ontwikkelen die transparantie brengen in het verwerkingssysteem en de leveringsketen van de post. De technologie beheert eveneens het systeem voor op incentives gebaseerde betalingen tussen postoperatoren en creëert business intelligence voor de leden door systemen aan te bieden voor CEO’s en het senior management. Op die manier kunnen zij best practices uitwisselen, strategieën bediscussiëren en zich engageren in industrieel onderzoek. IPC vertegenwoordigt de meerderheid van het wereldwijde postverkeer, de leden leveren ongeveer 80% van de globale postvolumes. Kijk op www.ipc.be voor meer informatie.

Over Cegeka
Cegeka Groep is een onafhankelijke ICT–dienstverlener opgericht in 1992. Cegeka heeft zijn hoofdkantoor in België en heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Tsjechië en Slovakije. Het bedrijf levert diensten aan klanten in heel Europa: enterprise clouddiensten, applicatiediensten, agile coaching en outsourcingdiensten. Cegeka stelt meer dan 3200 mensen tewerk. Kijk op www.cegeka.com voor meer informatie.

Cegeka
Bianca Dekker
b.dekker@cegeka-dsa.nl
T: 0318 41 00 00
M : 06 250 95 011

Contact voor journalisten:
MCS PR
Perlita Fränkel
T: (023) 56 28 208
E:perlita@mcspr.nl

  • Print
  • PDF