24
oktober
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Hitachi Data Systems lanceert nieuw wereldwijd social collaboration-platform

  • Hitachi Data Systems Community biedt klanten toegang tot Hitachi-managers en tot informatie over innovatie
  • Programma voor wereldwijde accounts en systeemintegrators maakt gebruik van het nieuwe platform om de samenwerking met partners en klanten te intensiveren

Amsterdam, 24 oktober 2013 – Hitachi Data Systems Corporation, een dochteronderneming van Hitachi, Ltd., heeft de Hitachi Data Systems (HDS) Community gelanceerd, een online sociaal platform op basis van Jive Software. Via de HDS Community kunnen klanten, prospects, partners en werknemers met elkaar samenwerken aan innovatie met behulp HDS-oplossingen. Het biedt bedrijven over de hele wereld een nieuwe manier van samenwerken, waarbij het mogelijk is om samen met HDS-managers informatie-oplossingen te ontwikkelen, te leren en kennis uit te wisselen.

Dankzij de nieuwe HDS Community kunnen leden sneller en beter geïnformeerd beslissingen nemen, dankzij conversaties met experts en toegang tot informatiebronnen. Deze informatiebronnen hebben onder meer betrekking op trainingen, de implementatie van HDS-oplossingen en het omgaan met ongestructureerde data en wet- en regelgeving. Leden worden via beloningen en erkenningen gemotiveerd om actief deel te nemen. Dit is mogelijk dankzij Jive Gamification, dat gebruikers beloont voor waardevol gedrag, zoals het stellen en beantwoorden van vragen en het downloaden en delen van content.

Nick Howe, vice president van de HDS Academy van Hitachi Data Systems, die de trainingen verzorgt voor HDS-certificeringen: “Nu onze business zich heeft ontwikkeld in de richting van informatie-oplossingen, biedt de HDS Community nieuwe mogelijkheden voor communicatie en interactie met klanten, prospects en partners. We kunnen opener zijn over innovatie, mensen direct toegang geven tot onze operaties en we bieden ze de gelegenheid om hun visie te geven op R&D. Dankzij crowdsourcing zijn de uitdagingen waar zij voor staan makkelijker te bespreken en sneller op te lossen, een proces dat voorheen weken of maanden kon duren. We denken dat deze manier van communiceren de toekomst heeft en we nodigen iedereen die met HDS werkt, uit om lid te worden en deel te nemen.”

Een belangrijk aandachtsgebied binnen de HDS Community is het Innovation Center, een plek waar HDS-klanten rechtstreeks toegang kunnen krijgen tot de R&D-organisatie van het bedrijf. Office Hours is een initiatief binnen de community om klanten in contact te brengen met Michel Hay, vice president productplanning van HDS, zodat zij een beeld krijgen van de roadmap van het bedrijf en betrokken worden bij het vormgeven aan nieuwe ideeën.

Het Hitachi Data Systems-programma voor wereldwijde accounts en systeemintegrators heeft ook het eerste klantgerichte deel van de HDS Community gelanceerd. Dit zorgt voor betere communicatie en samenwerking met klanten en partners, dankzij een open dialoog met HDS-experts. Daarnaast zijn er programmaonderdelen voor klanten, voorzieningen voor consistente service en support en zijn er nu consistente commerciële voorwaarden.

Over Hitachi Data Systems
Hitachi Data Systems levert informatietechnologie, diensten en oplossingen waarmee organisaties hun IT-kosten kunnen verlagen, hun reactiesnelheid kunnen verbeteren en kunnen innoveren op basis van informatie. Klanten van Hitachi Data Systems zien een duidelijke ROI en een positief effect op de business. Hitachi Data Systems telt wereldwijd ruim 6.100 werknemers en is actief in ruim 100 landen en regio’s. ’s Werelds grootste organisaties vertrouwen op de producten, diensten en oplossingen van Hitachi Data Systems, waaronder ruim 70% van de Fortune 100 en ruim 80% van de Fortune Global 100 bedrijven. Kijk voor meer informatie op www.hds.com/nl/.

Over Hitachi, Ltd.
Hitachi, Ltd. is een vooraanstaand wereldwijd elektronicabedrijf met ongeveer 326.000 werknemers wereldwijd. Het hoofdkantoor bevindt zich in Tokyo, Japan. Het bedrijf heeft in boekjaar 2012 (dat op 31 maart 2013 werd afgesloten) een geconsolideerde omzet behaald van $96,1 miljard. Hitachi focust zich sterk op Social Innovation Business, met systemen voor onder andere infrastructuur, informatie & telecommunicatie, energievoorziening, constructie, automotive en geavanceerde materialen & componenten. Kijk voor meer informatie over Hitachi op www.hitachi.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Hitachi Data Systems Persdesk, tel. 023 – 562 82 08,
e-mail hitachi@mcspr.nl

  • Print
  • PDF