12
september
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

hybris maakt programma Europees B2B-e-commerceforum Game Plan bekend

  • Forrester Research onthult bevindingen van meest uitgebreide B2B e-commerce-onderzoek tot nu toe

Amsterdam, 12 september 2013 – hybris Software, een SAP-onderneming en ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms, maakt vandaag het volledige programma en de sprekers bekend van Game Plan, het B2B-e-commerceforum dat op 28 en 29 oktober plaatsvindt in Berlijn.

Game Plan is een open conferentie waar fabrikanten, groothandels en distributeurs uit heel Europa deelgenoot kunnen worden van de inzichten en ervaringen van opinieleiders en branchegenoten op het gebied van de ontwikkeling van klantgerichte e-commerce-strategieën. Onder de deelnemers bevinden zich toonaangevende Europese B2B-bedrijven zoals Alfa Laval, Aramark, Demag Cranes, Elektro-Material AG en Ingram Micro Mobility.

Een van de hoogtepunten van het evenement is de exclusieve presentatie van het meest recente onderzoek van Forrester Research naar B2B e-commerce in Europese en wereldwijde markten, getiteld ‘How eCommerce Is Transforming B2B Commerce’. Het onderzoek laat zien hoe e-commerce zorgt voor een fundamentele omslag in B2B-commerce, op dezelfde wijze zoals dat al eerder bij B2C-commerce gebeurde. De volgende kwesties passeren de revue:

  • Welke invloed heeft de snelle opkomst van e-commerce op de businessmodellen van B2B-bedrijven, nu het zorgt voor wel 50% van de omzet?
  • Welke soorten B2B-bedrijven worden het sterkst beïnvloed door de groei van e-commerce en waarom?
  • Welke maatregelen zouden B2B-bedrijven nu moeten nemen om zich voor te bereiden op de onvermijdelijke impact van e-commerce?
  • Hoe zullen zich de verhoudingen binnen het bredere ecosysteem van fabrikanten, tussenpersonen en klanten ontwikkelen?

“Onderzoek van hybris laat zien dat de meeste fabrikanten, distributeurs en andere B2B-leveranciers nog altijd zeer beperkte – of zelfs helemaal géén – e-commercewebsites hebben, terwijl 88 procent van de B2B-klanten de voorkeur zou geven aan kopen via e-commerce”, zegt Brian Walker, senior vice president of Strategy bij hybris. “Dit uitgebreide onderzoek van Forrester kijkt naar de uitdagingen waarvoor B2B-leveranciers komen te staan tijdens het ontwikkelen van e-commerce-strategieën en helpt ze om hun bedrijfsvoering naar een hoger niveau te tillen en te voldoen aan de verwachtingen van de klant.”

Tijdens Game Plan zullen onder andere de volgende sprekers presentaties geven:

  • Jack Shaw, technologiefuturist, e-commerce-specialist en internationaal erkend zakelijk spreker. Shaw helpt executives en managers op C-niveau bij het identificeren en begrijpen van de strategische implicaties die nieuwe technologieën hebben op hun industrie en op hun zakelijke verantwoordelijkheden. Verder adviseert hij toonaangevende leveranciers van technologische oplossingen en biedt hij deskundige begeleiding en best practices aan grote en middelgrote bedrijven;
  • Andy Hoar, senior e-businessanalist bij Forrester Research, een van de bekendste experts op het gebied van B2B-e-commerce. Tijdens Game Plan wordt het nieuwste onderzoek van Hoar gepresenteerd: het meest uitgebreide onderzoek naar B2B-e-commerce tot nu toe;
  • Brian Walker, senior vice president of strategy bij hybris. Voordat hij in dienst trad bij hybris, was Walker research vice president bij Forrester Research. Daar was hij verantwoordelijk voor diverse belangrijke onderzoeksrapporten zoals ‘Welcome to the Era of Agile Commerce’, ‘The Agile Commerce Platform’, ‘The B2C eCommerce Platform Wave’ en ‘The Global Commerce Service Providers Wave’. Bij Forrester adviseerde Walker verder Fortune 500-bedrijven over hun e-commerce- en multichannelstrategieën, technologiestrategieën, leverancierselectie, organisatie-ontwikkeling en operationele zaken.

Tot de overige sprekers behoren vertegenwoordigers van toonaangevende spelers zoals arvato Systems, Open Tekst en Accenture Interactive, evenals internationaal gerenommeerd communicatie-adviseur Mark Jeffries.

Game Plan is het eerste en enige evenement in zijn soort dat groothandels, fabrikanten, distributeurs en industrieleiders in Europa de gelegenheid biedt om van elkaar te leren en te bespreken welke invloed e-commerce zal hebben op hun businessmodel, hun klantenservice, de operationele processen en hun organisatiestructuur,” vervolgt Walker. “na afloop zullen de bezoekers gewapend zijn met effectieve strategieën om optimaal in te kunnen spelen op de enorme impact die e-commerce op de B2B-sector zal hebben.”

Game Plan biedt vertegenwoordigers van B2B-bedrijven een uitgelezen kans om te netwerken en ideeën uit te wisselen over de huidige en toekomstige e-commercetrends. Samen met Accenture Interactive, arvato Systems, OpenText en SAP heeft hybris deze reeks wereldwijde forums in het leven geroepen om groothandels, fabrikanten, distributeurs en andere B2B-leveranciers van dienst te zijn.

Op de website van Game Plan is de complete lijst van sprekers te vinden en kunnen geïnteresseerden zich inschrijven.

Het laatste nieuws over Game Plan, de sprekers en de partners is via Twitter volgen via de hashtag #B2BGamePlan.

Over hybris
hybris helpt organisaties over de hele wereld bij de verkoop van goederen, diensten en digitale content via ieder touchpoint, kanaal en apparaat. hybris biedt OmniCommerce: hoogwaardige master datamanagement- en geïntegreerde commerce-processen die organisaties binnen één oplossing inzicht verschaffen in hun klanten, producten en orders en daarnaast klanten inzicht biedt in de organisatie. hybris’ omni-channel software is ontwikkeld op één platform, gebaseerd op open standaarden en geschikt voor ondersteuning van onbegrensde innovatieprocessen en het realiseren van een efficiënte TCO. Daarnaast is het platform schaalbaar en breed inzetbaar, waardoor organisaties in de toekomst geen ander commerce-platform meer nodig hebben. De twee grootste onderzoeks- en analistenbureaus benoemen hybris als ‘leider’ en positioneren het commerce-platform in de top twee of drie in de markt. De software is verkrijgbaar on-premise, on-demand en als managed hosted service en biedt organisaties van elke omvang maximale flexibiliteit. Ruim 500 organisaties wereldwijd kozen al voor hybris, waaronder wereldwijde B2B merken zoals W.W. Grainger, Rexel, General Electric, Thomson Reuters en 3M, evenals consumentenmerken, waaronder V&D, Beter Bed, Toys ‘R’ Us UK, Metro, Bridgestone, Levi’s, Nikon, Galeries Lafayette, Migros, Nespresso en Lufthansa. hybris heeft vestigingen in 15 landen wereldwijd. hybris is the future of commerce. Kijk voor meer informatie op: www.hybris.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS, hybris persdesk, e-mail hybris@mcspr.nl, tel. 023 – 562 8208.

  • Print
  • PDF