13
september
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Intel vernieuwt Technology Provider-partnerprogramma

Nu ook toegankelijk voor resellers van merk-pc’s met Intel-processor

  • Partnerprogramma nu ook toegankelijk voor resellers die merk-pc’s verkopen met een Intel processor
  • Vernieuwd partnerprogramma is sterk gericht op het overdragen van kennis
  • Alleen voor de overstap van Gold naar Platinum geldt nog een omzet-eis
  • Gold- en Platinum-partners kunnen Flex+-punten verzamelen, gebaseerd op de Intel-producten die zij verkopen. Deze punten kunnen onder meer worden ingewisseld voor Intel-producten

Kontich, 13 september 2011 – Intel vernieuwt zijn Technology Provider partnerprogramma. Vanaf nu is het programma  niet alleen toegankelijk voor systeembouwers, maar ook voor resellers die merk-pc’s verkopen met een Intel processor. Twee partnercategorieën hebben een nieuwe naam gekregen. De ‘Associate’-categorie heet nu ‘Gold’ en ‘Premier’ is omgedoopt in ‘Platinum’.

“De belangrijkste reden voor Intel om het programma te vernieuwen, is dat we de kennis op de winkelvloer willen vergroten”, zegt Edwin Peters, Reseller Channel Manager Intel Benelux. “Het vernieuwde programma is sterk gericht op het overdragen van kennis aan iedereen die Intel-producten verkoopt. Daarom hebben we het programma nu ook opengesteld voor resellers die merkcomputers (desktops en/of notebooks)  met een  Intel processor verkopen.”

Voor Gold- en Platinum-partners geldt nu dat een aantal werknemers een of meer kwalificaties als Intel-expert dient te behalen. Voor een Gold-partner moeten er minimaal drie kwalificaties worden behaald door ten minste twee werknemers. Voor Platinum-partners geldt een aantal van zes kwalificaties door ten minste vier werknemers. Deze werknemers moeten een aantal online trainingen volgen, waarvoor de deelnemer punten ontvangt. Als er in totaal 100 punten zijn verzameld mag men zich Intel-expert noemen.  Alleen voor de overstap van Gold naar Platinum geldt een omzet-eis: er moet voor minimaal €350.000 aan Intel-producten worden verkocht. Dat kunnen componenten zijn zoals processors en moederborden, maar nu ook merkcomputers met  Intel processors, of een combinatie van componenten en merkcomputers.

In het vernieuwde partnerprogramma krijgen alle deelnemers toegang tot Intels ‘marketing store’. Hier zijn allerlei marketingmaterialen te bestellen, van folders met uitleg over Intel-producten en websitebanners, tot allerlei point-of-sale materiaal voor in winkels. Verder kan iedere partner deelnemen aan de trainingen van Intel en aan de Intel Channel Conference, een jaarlijks evenement in Nederland en in België waar Intel een dag lang voorlichting en training geeft over allerlei facetten van de Intel-producten.

Gold- en Platinum-partners  behouden ook toegang tot een snelle garantieafhandeling. Dankzij deze regeling kunnen deze partners klanten die zich melden met een defect product direct helpen met een vervangend of nieuw product. Klanten hoeven dus niet te wachten op een reparatie of vervanging door Intel.

Flex+-punten

Elke Gold- en Platinum-partner kan zogeheten Flex+-punten verzamelen, gebaseerd op de Intel-producten die zij verkopen. Dat kunnen componenten zijn zoals CPU’s, moederborden of SSDs zijn, maar nu ook pc’s en laptops met een Intel Core i5- of Core i7-processor. De punten die partners verzamelen kunnen zij inwisselen voor onder meer reischeques, hotelbonnen of een dagje golfen, of voor Intel-producten, zoals cpu’s of SSD’s. Die producten kan de partner ook weer verkopen; de Flex+-punten dragen zo bij aan het resultaat van de partner.

Het kennisaspect is ook het belangrijkst voor partners die willen overstappen van Gold naar Platinum. Voor deze overstap moeten er minstens 6 Intel-expert certificaties behaald worden.  Daarnaast moeten er ook nog twee mensen zijn die deelnemen aan een partnerprogramma van een andere leverancier. Met deze eis wil Intel klanten duidelijk maken dat Platinum-partners over brede ICT-kennis beschikken.

Momenteel zijn er in Nederland en België duizenden partners, waarvan enkele honderden Gold-partner zijn en enkele tientallen Platinum-partners. Intel beoogt met de vernieuwing van het partnerprogramma dat deze aantallen zullen toenemen: het aantal Gold-partners tot boven de duizend en de Platinum-partners tot enkele honderden.

Over Intel

Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Meer informatie over Intel is te vinden opwww.intel.com/pressroom en op http://blogs.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter:http://twitter.com/intel of http://twitter.com/IntelNederland.
Voor meer informatie:

Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11, e-mail: kristof.sehmke@intel.com
of
MCS BV, Perlita Fränkel, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: perlitaf@monogram.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.

  • Print
  • PDF