24
april
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Karl Lagerfeld haalt ERP uit de muur bij Cegeka

Hasselt, 24 april 2012

Het modehuis Karl Lagerfeld beheert zijn nieuwe ERP-platform volledig in de cloud, via software-as-a-service. Het modemerk koos de ERP-software Lawson for Fashion, die de ICT-dienstenleverancier Cegeka onderbrengt in een private cloud in zijn datacenters. Om zijn grote groeiambities op te vangen heeft het modehuis van meet af aan de strategische beslissing genomen om IT uit te besteden.

Sinds februari dit jaar is de webshop van ‘Maison’ Karl Lagerfeld beschikbaar in diverse Europese landen en inmiddels wordt de kleding ook gedistribueerd via het traditionele wholesale-kanaal. Het merk heeft echter grote ambities.  “Het pay-as-you-grow model van Cegeka is volledig op maat van onze groeiplannen. Veertig medewerkers werken nu met de webapplicatie Lawson for Fashion en naar verwachting zal dat aantal dit jaar nog groeien tot 60 gebruikers. Dat vormt geen probleem voor Cegeka: ze zorgen voor meer capaciteit door de virtuele serverkracht met Lawson for Fashion uit te breiden. Onze collega’s weten zelfs niet dat hun computer verbinding maakt met een cloud server.  Dat Cegeka preferred supplier van Lawson is, speelde uiteraard mee in de beslissing”, aldus Jur Speets, Chief Operations Officer van Karl Lagerfeld.

Door deze uitbesteding hoeft Lagerfeld geen schaarse, technische expertise in huis te halen voor gespecialiseerd hard- en softwareonderhoud. Cegeka zet zijn specialisten in voor verschillende klanten, zodat het voor kleinere organisaties als Lagerfeld toch mogelijk en economisch interessant is om met high-end infrastructuur en software op maat aan de slag te kunnen.

Betalen per gebruiker met Power-as-a-service

De ICT-dienstenleverancier host de ERP-software op IBM Power Servers. “Door gebruik te maken van onze Power-as-a-service diensten, hoeft Karl Lagerfeld geen hardware-investeringen te doen. Ze huren een stukje virtuele server, wij zorgen ervoor dat die goed getuned is zodat Lawson optimaal werkt”, vertelt Steven Vynckier, directeur Infrastructure Solutions bij Cegeka. Klanten krijgen met Power-as-a-service software en managed services met monitoring, high availability, tape storage, maintenance en disaster recovery in één maandelijkse pay-per-use kostprijs. Naast de IBM Power Servers host Cegeka ook nog Intel-servers voor Karl Lagerfeld.

Couturier Karl Lagerfeld is meer dan veertig jaar actief in de mode. In 2005 heeft hij zijn haute couture merk en het licentiemerk ‘Lagerfeld’ verkocht aan Tommy Hilfiger. Na enige omzwervingen zijn deze merken in handen gekomen van het Britse investeringsfonds Apex. In 2010 werd een ambitieus strategisch plan gelanceerd om van Karl Lagerfeld een groot merk te maken met een retailomzet van €1 miljard. Karl Lagerfeld is nog steeds nauw betrokken bij het design van de kleding.

Over Cegeka – van dichtbij meemaken

Cegeka is een succesvolle onafhankelijke ICT–dienstverlener in de Benelux, met eigen datacenters in Hasselt, Leuven en Veenendaal waar het de computersystemen van zijn klanten huisvest. Het bedrijf heeft in totaal 1.550 medewerkers. In Nederland bedient Cegeka vanuit vestigingen in Veenendaal en Gorinchem met zo’n 300 medewerkers al ruim 25 jaar zijn klanten. Cegeka levert in Nederland ERP-oplossingen en outsourcing aan de sectoren wonen en zorg. Daarnaast is Cegeka sterk in opkomst als outsourcingleverancier voor het middensegment van het Nederlandse bedrijfsleven. In 2011 realiseerde Cegeka een omzet van €198,4 miljoen ten opzichte van €156,3 miljoen in het voorgaande jaar. Voor meer informatie: www.cegeka.nl.

Contact voor journalisten:

Monogram Communication Strategies (MCS)

Perlita Fränkel

T: (023) 56 28 208

E: perlitaf@monogram.nl

 

  • Print
  • PDF