18
januari
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Misco reikt voor de negende maal de Supply Chain Awards uit

Amstelveen, 18 januari 2012 – Misco Nederland, leverancier van computers, software, randapparatuur en supplies, heeft voor de negende keer de best presterende fabrikanten en distributeurs van Nederland bekroond met de jaarlijkse Misco Supply Chain Award. De grote winnaar dit keer is HP, die met een record aantal punten in maar liefst drie categorieën bovenaan eindigde.

De Misco Supply Chain Awards 2012

Misco kent deze bekroningen toe op basis van de prestaties van de belangrijkste fabrikanten en distributeurs in het toeleveringskanaal. Deze prestaties worden gemeten volgens een methode die acht jaar geleden in samenwerking met Universiteit Nyenrode is ontwikkeld. De methode richt zich op factoren die belangrijk zijn binnen een toeleveringsketen zoals snelheid, informatie, bereikbaarheid, kwaliteit, flexibiliteit en kosten.

Jolanda Peters, general manager van Misco Nederland: “Wat ons dit jaar opvalt, is dat het de mensen zijn die het verschil maken. De fabrikanten en distributeurs die goede scores hebben behaald, hebben deze vooral te danken aan de opstelling van hun medewerkers. Zij hebben heel goed begrepen dat meedenken, ons op de hoogte houden en een consistente uitvoering optimaal aansluiten bij de manier waarop Misco werkt. We merken dat een proactieve houding en de bereidheid ons hulp te bieden ons – en dus ook onze klanten, echt verder helpt. Puur mensenwerk!”

De winnaars van de Misco Supply Chain Awards 2012

Winnaars Misco Supply Chain Awards 2012

Dit jaar zijn in de categorie ‘Computing’ 12 fabrikanten gemeten. Opmerkelijk is dat Dell, die dit jaar pas voor de tweede maal gemeten is, kans heeft gezien direct een plek in de top drie in deze zware categorie te veroveren. Ook een aantal nieuwkomers doet het direct goed in onze peilingen en zijn in hun eerste jaar meteen op een derde plaats geëindigd: Nuance in de categorie ‘Software’, Xerox in de categorie ‘Printing’ en D-Link in de categorie ‘Networking’.

HP doet het dit jaar erg goed en gaat maar liefst in drie categorieën met de eerste prijs naar huis.

HP scoort vooral met de breedte van het assortiment, een goede beschikbaarheid van de contactpersonen, een groot aantal marketingacties gericht op eindgebruikers en een juiste prijs/prestatie- verhouding.

In de categorie ‘Broadline distributie’ wint ETC voor het eerst in de historie van de Supply Chain Awards de eerste prijs. ETC heeft extra punten gewonnen bij de Misco-accountmanagers door een proactieve houding en goede bereikbaarheid. Juist deze punten maken dit jaar het verschil. Wat dat betreft heeft ETC kennelijk goed naar de gespecialiseerde distributeurs gekeken, die op deze aspecten meestal een uitstekende score halen.

De winnaars op een rij:

  • Beste in Computing: Hewlett Packard
  • Beste in Displays: Hewlett Packard
  • Beste in Printing: Hewlett Packard
  • Beste in Networking & Datacom: Netgear
  • Beste in Software: Microsoft
  • Beste in Overige Producten: Logitech
  • Beste Broadline distributeur: ETC Distribution
  • Beste Specialized distributeur: Intronics
  • Beste contactpersoon fabrikanten: Arend Karssies – Netgear
  • Beste contactpersoon distributeurs: Barteld Castelijn – EET-Holland
  • Beste marketing campagne: APC

Misco (Microcomputers Supplies Company)
Misco NL (www.misco.nl) bestaat sinds 1985 en is onderdeel van het Amerikaanse Systemax (NYSE – SYX) een Fortune 1000 company. In Europa is Misco al een aantal jaren nummer één in zijn categorie, met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden. In Noord-Amerika en Canada is Systemax onder meer actief onder de namen TigerDirect, CompUSA en CircuitCity, en in Frankrijk onder de naam Wstore/Inmac.

Misco levert computers, software, randapparatuur en supplies aan bedrijven, overheidsinstellingen, multinationals en consumenten, waarbij snelle leveringen, lage prijzen, optimale dienstverlening en een hoge mate van klanttevredenheid de belangrijkste kenmerken zijn. In 1995 lanceerde het bedrijf – als eerste in Nederland – een commerciële website en implementeerde datzelfde jaar het ‘virtual warehousing’ concept, waardoor sneller, tegen lagere kosten, meer producten kunnen worden aangeboden. Misco telt in Nederland circa 120 medewerkers.

  • Print
  • PDF