18
november
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Opening Ceremony en Intel presenteren MICA: My Intelligent Communication Accessory

MICA: My Communication Accessory

MICA: My Communication Accessory

SAMENVATTING

  • MICA, My Intelligent Communication Accessory, is ontworpen door Opening Ceremony en ontwikkeld door Intel. Het zorgt ervoor dat de modebewuste vrouw altijd op de hoogte blijft van tekstberichten en van Google- en Facebook-meldingen.
  • MICA is een intelligente armband van Ayers slangenleer met edelstenen. De verkoopprijs bedraagt in de VS $495.
  • MICA is vanaf begin december exclusief verkrijgbaar bij Opening Ceremony in New York en Los Angeles, bij enkele vestigingen van Barneys New York en online bij OpeningCeremony.us en Barneys.com.

Kontich, 18 november 2014Opening Ceremony en Intel hebben de kenmerken bekendgemaakt van MICA, My Intelligent Communication Accessory. Dit is ’s werelds eerste armband die luxe materialen en waardevolle edelstenen combineert met technologie en communicatie-functionaliteit. Het geeft een nieuwe invulling aan het concept ‘wearable’. MICA is een mooie en intelligente armband die de modebewuste vrouw van vandaag via discrete notificaties op de hoogte houdt van tekstberichten, Gmail-meldingen, Facebook-evenementen en afspraken in Google Calendar.

Deze zeer vrouwelijke communicatieaccessoire is vanaf begin december te koop in de VS, exclusief bij Opening Ceremony in New York en Los Angeles, bij enkele vestigingen van Barneys New York en online bij OpeningCeremony.us en Barneys.com. Er zijn op dit moment geen plannen om MICA ook in de rest van de wereld op de markt te brengen.

MICA: My Communication Accessory

MICA: My Communication Accessory

“Deze samenwerking met Opening Ceremony en de introductie van dit totaal nieuwe, intelligente sieraad betekenen een nieuwe stap op weg naar de ontwikkeling van wearable technologie tot een stijlvolle modeaccessoire. Daarbij ligt de nadruk zowel op uiterlijk als op functionaliteit”, zegt Ayse Ildeniz, vice president en general manager for business development and strategy bij de New Devices Group van Intel. “MICA is een invulling van Intels visie dat technologie sieraden moet verrijken, zodat wearable technologie echt gewild wordt.”

“De moderne vrouw van vandaag is selectief en zoekt naar exclusiviteit in een accessoire. En met MICA maakt je absoluut een statement”, zegt Humberto Leon, mede-oprichter en creative director van Opening Ceremony. “Wearables zijn een spannende en snel groeiende categorie en het was dan ook geweldig om via een samenwerking met Intel betrokken te zijn bij deze versmelting van mode en technologie.”

“Mobiele technologie bepaalt ons hele leven. Het probleem met wearable technologie is dat de apparaten over het algemeen er niet erg aantrekkelijk uitzien en vaak zelfs onhandig zijn”, zegt Daniella Vitale, chief operating officer en senior executive vice president, Barneys New York. “Samen met Intel hadden de oprichters van Opening Ceremony, Carol en Humberto, de vooruitblik om iets te creëren dat niet alleen functioneel maar ook mooi en chique is. We zijn erg blij dat we als eersten deelnemen aan een mooi, exclusief en uniek product dat de strategie van Barneys weergeeft.”

Kenmerken van MICA

Op basis van marktonderzoek bij de Opening Ceremony-community en bij influencers, hebben Opening Ceremony en Intel het design, de kenmerken en de gebruiksmogelijkheden van de MICA-armband ontwikkeld. De MICA is ontworpen voor de mobiele vrouw die veel sociale connecties heeft en die zeer modegevoelig is. Via een aanraakscherm van saffierglas kunnen draag(st)ers makkelijk content bekijken. Verder worden via trillingen meldingen doorgegeven, is er een lijst met de belangrijkste contacten en kan direct via de pols worden geantwoord. Het is dus niet meer nodig om in een volle handtas op zoek te gaan naar een mobiele telefoon, of om een vergadering te onderbreken.

  • Tekstberichten en notificaties van nieuwe e-mailberichten – MICA biedt tekstberichten en geeft een melding bij een binnenkomend e-mailbericht van ‘belangrijke contacten’ die als zodanig zijn gemarkeerd in Gmail. Het is ook mogelijk om snel te antwoorden via vooraf ingestelde ‘quick replies’.
  • Meldingen van agenda-items en evenementen – MICA toont meldingen afkomstig van Google Calendar en Facebook-events. Ook kunnen gebruikers voorgestelde afspraken direct accepteren of weigeren.
  • Persoonlijke assistent – MICA biedt intelligente herinneringen: ‘Time To Go’, gebaseerd op TomTom en Intel. Deze herinneringen worden automatisch aangepast aan de locatie, waarbij voortdurend wordt berekend hoeveel reistijd de gebruik(st)er nodig heeft om op tijd bij de volgende afspraak te zijn. MICA biedt ook toegang tot de zoekmachine Yelp, met reviews en ratings. Hiermee kunnen gebruik(st)ers makkelijk restaurants, winkels en andere bedrijven in de buurt opzoeken.
  • Meldingen met prioriteit – gebruik(st)ers kunnen een lijst met VIP-contacten samenstellen, waarmee MICA notificaties en tekstberichten filtert. Bij binnenkomende berichten wordt de draag(st)er discreet gewaarschuwd door middel van trillingen.
  • Design – MICA tilt het ontwerp van wearables naar een nieuw niveau. Het moderne design is zeer luxueus afgewerkt, met onder andere een coating van 18-karaats goud en een gebogen aanraakscherm van saffierglas. MICA is verkrijgbaar in twee verschillende uitvoeringen: een in zwarte waterslangenhuid, Chinese parels en lapis lazuli-steentjes uit Madagaskar; de andere uitvoering is in witte waterslangenhuid, met tijgeroog uit Zuid Afrika en obsidiaan uit Rusland.
  • Configuratie en beveiliging – de armband is op afstand toegankelijk en kan ook op afstand op slot wordt worden gezet, via een web-portal. Zo kan ook op afstand de locatie van het apparaat worden bepaald en is het mogelijk om de MICA te configureren.

Additionele informatie

  • Batterijduur: tot twee dagen.
  • Opladen via mini-USB aansluiting.
  • Exclusief verkrijgbaar in de VS, voor $495.

Een achtergrondverhaal over MICA is te vinden op http://iq.intel.nl/mica-my-intelligent-communication-accessory/.

Hi-res foto’s zijn te vinden op: http://newsroom.intel.com/community/intel_newsroom/blog/2014/11/17/opening-ceremony-intel-take-wraps-off-capabilities-for-mica-my-intelligent-communication-accessory.

Over Opening Ceremony
Opening Ceremony is een veelzijdige internationale retailer en modemerk, opgericht in september 2002 in New York door Carol Lim en Humberto Leon. Het idee was om hun liefde voor reizen en mode met elkaar te combineren in een boutique. Het bedrijf telt inmiddels retail-outlets in New York, Los Angeles, Londen en Tokyo. Ook biedt Opening Ceremony kleding, accessoires en schoenmodecollecties voor mannen en vrouwen. Het bedrijf staat bekend om zijn vele innovatieve samenwerkingsverbanden, waaronder met stijlicoon Chloë Sevigny en filmmaker Spike Jonze. Het bedrijf heeft een groothandelsshowroom in New York, met ruim 20 internationale en Amerikaanse merken. Kijk voor meer informatie op http://www.openingceremony.us/.

Over Barneys New York
Barneys New York is een luxe retailer, bekend om producten van ’s werelds top designers, waaronder dames- en herenmode, accessoires, schoenen, sieraden, cosmetica, parfums en geschenken voor thuis. De kenmerkende stijl van Barneys is ook zichtbaar in de creatieve advertentiecampagnes, originele thema’s voor feestdagen en bekroonde etalages. Het bedrijf is in 1923 in Manhattan opgericht als herenretailer. In de jaren ’70 werd Barneys een proponent van ‘high style’ voor zowel mannen als vrouwen, en stond het bekend als ontdekker van nieuw en innovatief designtalent. Tegenwoordig heeft Barneys New York flagship stores in New York City, Beverly Hills, Chicago, Seattle, Boston, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles en Scottsdale. Daarnaast is er een luxe online winkel – barneys.com – evenals 21 andere winkels en outlets verspreid over de VS. Kijk voor meer informatie op www.barneys.com.

Over Intel
Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Intel loopt tevens voorop in maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Het bedrijf produceert onder andere ’s werelds eerste commercieel verkrijgbare conflictvrije microprocessors. Meer informatie over Intel is te vinden op http://newsroom.intel.com en op http://blogs.intel.com. Meer informatie over Intels inspanningen op het gebied van conflict-vrije grondstoffen is te vinden op http://conflictfree.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter: http://twitter.com/intel of http://twitter.com/IntelNederland, en via Facebook: https://www.facebook.com/intelnederland. Kijk ook op de Nederlandse Intel iQ-site, voor inspirerende achtergrondverhalen over innovatie en technologie: http://iq.intel.nl.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11, e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of MCS PR, Perlita Fränkel, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: perlita@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.

  • Print
  • PDF