06
februari
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Platform161 biedt geoptimaliseerde advertisingdiensten op basis van Akamai Sola Media Solutions

Amsterdam, 6 februari 2013Platform161, een onafhankelijke technologieaanbieder van geavanceerde inkoopplatforms voor digitale media, heeft gekozen voor Akamai Sola Media Solutions om zijn klanten complexe ‘targeting’ mogelijkheden te bieden, geïntegreerd met functionaliteit voor real-time biedingen en gegevensbeheer.

Met het geavanceerde Platform161 inkoopplatform voor digitale media kunnen gebruikers op prestaties gebaseerde campagnes draaien. Het platform is gekoppeld aan alle vooraanstaande advertentie-exchanges en Sell Side Platforms (SSP’s), zodat mediabureaus,  adverteerders en uitgevers overkoepelende inkopen kunnen doen op basis van vooraf ingestelde metingen. Dit resulteert in de meest effectieve inzet van mediabudgetten. Tot de klanten van Platform161 behoren organisaties zoals de Telegraaf Media Groep, Storm MC en ClickDistrict.

Na een zorgvuldige procedure heeft Platform161 gekozen voor een partnerschap met Akamai om zijn visie en uitbreidingsstrategie te ondersteunen, in anticipatie op een sterke groei van de business. Akamai’s Sola Media platform, een veelomvattende verzameling van cloudgebaseerde oplossingen voor online workflows, opslag en aflevering van media, maken vele innovaties mogelijk voor Platform161. Hiertoe behoren onder meer het optimaliseren van content streaming en volledige controle over de kwaliteit van advertenties. Deze worden bijvoorbeeld automatisch aangepast aan het device van de degene die de advertentie bekijkt.

“Akamai heeft bewezen een uitstekende partner te zijn, die net als wij voortdurend gericht is op innovatie en verbetering,” zegt Marco Kloots, CEO van Platform161. “We werken nauw samen met Akamai om te bekijken wat de beste oplossingen zijn voor onze klanten en we zijn zeer tevreden over de manier waarop zij onze business ondersteunen. Dit begon met een naadloze overgang van ons platform en vandaag de dag met snelle service en kundig advies.”

“In een ‘hyperconnected’ wereld kunnen bedrijven een superieure mediabeleving aanbieden – overal en op elk device – waarmee zij het publiek kunnen boeien en hun business sneller laten groeien,” zegt Hans Nipshagen, Regional Manager van Akamai. “Akamai’s Sola Media Solutions zorgen ervoor dat het publiek van de klanten van Platform161 een constante beleving ondervinden die naadloos van device naar device en van device en van site naar site stroomt.”

Over Platform161
Platform161 is de eerste onafhankelijke technologieleverancier die het voor bedrijven in de digitale marketingarena mogelijk maakt om gemakkelijk het rendement van alle ‘inventory sources’ te vergroten en te optimaliseren.

Platform161 biedt een geavanceerde technologieoplossing die volledig geïntegreerd is met de voornaamste Real Time Bidding platforms. De onafhankelijke technologiebenadering geeft adverteerders het vermogen om controle te houden over een omgeving die veilig is voor het merk, dankzij mogelijkheden voor gedetailleerde rapportages en targeting. Mediabedrijven krijgen de beschikking over ad serving, audience colletion and targeting, toegang tot inventory en een CRM-tool. Voor meer informatie: http://platform161.com.

Over Akamai
Akamai is een leidend cloudplatform dat ondernemingen helpt om veilige, goed presterende gebruikerservaringen te bieden, overal en op elk device. Het Akamai Intelligent Platform vormt de kern van de Akamai-oplossingen en biedt een uitgebreid bereik, gekoppeld met ongeëvenaarde betrouwbaarheid, beveiliging, zichtbaarheid en expertise. Akamai neemt de complexiteit weg van het verbinden van de wereld die mobieler wordt, ondersteunt 24/7 vragen van klanten en stelt ondernemingen in staat om veilig van de cloud gebruik te maken. Meer informatie over hoe Akamai het tempo van innovatie in een ‘hyperconnected’ wereld versnelt, is te vinden op: www.akamai.nl, of blogs.akamai.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS, Akamai Persdesk, tel. 023 – 562 82 08, e-mail akamai@mcspr.nl

  • Print
  • PDF