03
december
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Red Bull lanceert geavanceerde, wereldwijde B2B-portal op basis van hybris software

hybris B2B Commerce Suite ingezet voor een zeer flexibele en gebruiksvriendelijke ordermanagementportal, bedoeld voor retailers en distributeurs over de hele wereld

Amsterdam, 3 december 2013 – hybris Software, een SAP-onderneming en ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms, maakt bekend dat Red Bull een nieuwe, wereldwijde B2B-ordermanagementportal heeft geïmplementeerd op basis van de hybris B2B-commerce-oplossing. De portal, ‘SOET 2.0 Solution’ genaamd, is een zeer flexibele oplossing waarmee retailers en distributeurs over de hele wereld snel en gemakkelijk orders kunnen plaatsen via verschillende kanalen. In maart 2013 werd gestart met de wereldwijde uitrol; in juni was dit project afgerond. 79 landen maken inmiddels gebruik van de ordermanagementportal van Red Bull.

Red Bull werd in het midden van de jaren 80 opgericht door Ditrich Mateschitz, die zich liet inspireren door ‘functionele’ drankjes uit het Verre Oosten. Inmiddels is Red Bull verkrijgbaar in meer dan 165 landen over de hele wereld. In het kader van zijn wereldwijde groeistrategie was het bedrijf op zoek naar een ordermanagementoplossing die alle functionaliteit van de bestaande oplossing kon bieden op een flexibel platform. Voordat Red Bull koos voor hybris, maakte het bedrijf gebruik van een kostbare in-huis-oplossing die veel tijd vergde voor onderhoud. Ook beschikte deze niet over de benodigde schaalbaarheid om de uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten en multichannelcommerce te ondersteunen. Daarnaast zocht Red Bull een oplossing die retailers en distributeurs een snellere en efficiëntere winkelbeleving moet bieden.

“Red Bull is een wereldwijd bekend merk dat zeer gerespecteerd wordt. We hadden een commerceplatform nodig dat onze B2B-klanten een uitzonderlijk hoog serviceniveau biedt”, zegt Christian Stoxreiter, hoofd van het businessapplication-team bij Red Bull. “De flexibiliteit van onze nieuwe online B2B-winkel maakt het voor ons mogelijk om een gebruikersinterface te bouwen die onze klanten een in hoge mate gepersonaliseerde winkelbeleving biedt. Een die minstens zo geavanceerd is als die van de beste consumentensites die onze klanten gebruiken.”

Bij evaluatie van de marktpartijen, onderscheidde hybris zich door zijn beoordeling door Gartner(1), plus de eenvoud waarmee de oplossing geïntegreerd kon worden met het bestaande SAP ERP-systeem van Red Bull. Andere voordelen die tijdens de implementatie naar voren kwamen, waren de master datamanagement (MDM) -functies van hybris en de mogelijkheden voor order-orkestratie. In combinatie met de intuïtieve gebruikersinterface resulteert dit alles in sterk gestroomlijnde orderprocessen voor de klanten van Red Bull, terwijl tevens de ‘cost of ownership’ omlaag werd gebracht.

Het platform werd geïmplementeerd door hybris-partner exc.io, waarbij gebruik werd gemaakt van de hybris B2B Commerce Accelerator. Dit is een kant-en-klaar en volledig aan te passen multichannelraamwerk voor B2B-activiteiten. Deze flexibele oplossing ondersteunt zowel de directe als indirecte verkoopmodellen van Red Bull, waarbij het tevens mogelijk is dat grote regio’s als centraal verkooppunt optreden voor kleinere, omringende gebieden.

“Hoewel de B2B-markt zonder twijfel meer complexiteit kent, geldt voor zowel B2B als B2C een belangrijke regel: het met succes aantrekken en vasthouden van klanten hangt in grote mate af van het vermogen om precies dat te kunnen bieden wat de klant wil”, zegt Mark Holenstein, Senior Vice President, EMEA van hybris software. “Toonaangevende ondernemingen zoals Red Bull zien dit in en we zijn er trots op dat we samen met dit merk een zeer productieve en geavanceerde beleving voor zakelijke klanten hebben kunnen bouwen, waarmee het bedrijf de klanttevredenheid verder kan verhogen, evenals de conversie en de omzet.”

Red Bull zal de mogelijkheden van de hybris Commerce Suite ook inzetten voor toekomstige B2B- en B2C-initiatieven.

Meer informatie over hybris B2B Commerce is te vinden op http://www.hybris.com/en/products/b2b-application.

(1) Magic Quadrant for E-Commerce (mei 2013)

Over hybris software
hybris software, een SAP-onderneming, helpt organisaties over de hele wereld bij de verkoop van goederen, diensten en digitale content via ieder touchpoint, kanaal en apparaat. hybris biedt OmniCommerce: hoogwaardige master datamanagement- en geïntegreerde commerce-processen die organisaties binnen één oplossing inzicht verschaffen in hun klanten, producten en orders en daarnaast klanten inzicht biedt in de organisatie. hybris’ omni-channel software is ontwikkeld op één platform, is gebaseerd op open standaarden, en ondersteunt onbegrensde innovatie en het realiseren van een efficiënte TCO. Daarnaast is het platform schaalbaar en breed inzetbaar, waardoor organisaties in de toekomst geen ander commerce-platform meer nodig hebben. De twee grootste onderzoeks- en analistenbureaus benoemen hybris als ‘leider’ en positioneren het commerce-platform in de top twee of drie in de markt. Dezelfde software is verkrijgbaar on-premise, on-demand en als managed hosted service en biedt organisaties van elke omvang maximale flexibiliteit. Ruim 500 organisaties wereldwijd kozen al voor hybris, waaronder wereldwijde B2B merken zoals W.W.Grainger, Rexel, General Electric, Thomson Reuters en 3M evenals consumentenmerken, waaronder Toys“R”Us UK, Metro, Bridgestone, Levi’s, Nikon, Galeries Lafayette, Migros, Nespresso en Lufthansa. hybris is the future of commerce. Kijk voor meer informatie op: www.hybris.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, hybris persdesk, e-mail hybris@mcspr.nl, tel. 023 – 562 8208.

  • Print
  • PDF