31
maart
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Sogeti implementeert SAP Document Presentment bij de NS

Snelle communicatie op maat met duizenden NS reizigers per dag

Vianen, 31 maart 2014

De door Sogeti geïmplementeerde SAP Document Presentment oplossing is live gegaan bij NS Reizigers. Deze nieuwe oplossing zorgt ervoor, dat de Nederlandse Spoorwegen via haar callcenters sneller en persoonlijker communiceert met haar reizigers tegen 80% minder kosten dan voorheen. De NS klantenservice wordt hiermee aanzienlijk verbeterd. IT-dienstverlener Sogeti beschikt over de meeste SAP StreamServe/ Document Presentment-experts in de Benelux.

De SAP Document Presentment oplossing van Sogeti ondersteunt de communicatie met duizenden tot miljoenen klanten van NS Reizigers via de verschillende klantenservices en callcenters. Vanuit het SAP CRM-systeem in het callcenter ziet de NS-medewerker in één oogopslag wat er speelt bij de klant en op welke manier met deze reiziger gecommuniceerd is. Hij of zij kan standaard documenten eenvoudig selecteren en aanpassen. De klant bepaalt via welk medium hij of zij de informatie wil ontvangen. Met de implementatie van deze SAP Document Presentment oplossing zijn talloze documentstromen gestandaardiseerd. Tegelijkertijd is gebleken hoe eenvoudig en snel documenten aangepast kunnen worden. In het verleden kostte dat weken. Dat is nu teruggebracht tot een aantal minuten.

“In anderhalve dag hebben zes mensen zonder ervaring of opleiding meer dan 200 documentvarianten gebouwd en de bibliotheken gevuld met meer dan 400 bouwstenen zoals teksten en illustraties“ vertelt Timo van der Zande, Principal SAP consultant van Sogeti.

“NS Reizigers werkt volop aan haar missie: ‘de klant centraal’. Een belangrijk onderdeel van deze missie is het leveren van adequate service, actuele informatie en snelle communicatie op maat via het gewenste medium van de klant. Tot voor kort waren wij daartoe onvoldoende in staat. Sogeti heeft ons enorm geholpen met de inzet van SAP Document Presentment. Hun kennis en pragmatische aanpak hebben bijgedragen aan een succesvolle live-gang van ons nieuwe communicatiesysteem,” aldus André Kaan, Hoofd NS IT Business Systemen, bij NS Reizigers.

Streamserve/SAP Document Presentment oplossingen van Sogeti
Organisaties die met duizenden tot miljoenen relaties communiceren kunnen een beroep doen op de SAP Streamserve (van data naar document) oplossingen van Sogeti. Daarmee wordt de kwaliteit van documenten (zoals facturen, brieven en overzichten) aanzienlijk verbeterd en gestandaardiseerd. Bovendien is de gebruiker in staat documenten in een paar minuten tijd aan te passen. Het standaard document kan vervolgens volledig op maat worden gemaakt voor de persoonlijke situatie van de klant. Verder zijn bedrijven en instellingen verzekerd van goede archivering. Toenemende wet- en regelgeving maken een beheersbare en controleerbare documentenstroom immers noodzakelijk. Ook de groei van verschillende type media (e-mail, social media, etc.) stelt meer eisen aan een effectieve manier van communiceren. BMW, O’Neill, VOS Logistics, Volcano, de Kijkshop en FaMed hebben ook gekozen voor de correspondentie-oplossingen van Sogeti.

Over Sogeti Nederland B.V.
Sogeti is een vooraanstaande IT-dienstverlener actief in applicatiebeheer, management van infrastructuren en High-Tech engineering. De oplossingen van Sogeti voor mobiel werken, security, de cloud en business intelligence dragen bij aan het realiseren van de strategische doelstellingen van haar klanten in de grootzakelijke markt. Op het gebied van software testen is Sogeti marktleider zowel wereldwijd als in Nederland. Passie voor het vakmanschap zit in de genen van de 3000 Sogetisten werkzaam (dicht)bij de klant. Sogeti Nederland B.V. maakt deel uit van de wereldwijde Sogeti groep met zo’n 20.000 IT-professionals in 15 landen met meer dan 100 vestigingen in Europa, de VS en India. Meer informatie is beschikbaar op www.sogeti.nl.

 

Noot voor de redactie: neem voor meer informatie contact op met Jolanda Peek,
06-52327513.

  • Print
  • PDF