12
december
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Sogeti wereldwijd nummer 1 in uitbesteden testdiensten

Volgens benchmark-onderzoek van Ovum

Volgens het onafhankelijk onderzoeksbureau Ovum komt ICT-dienstverlener Sogeti als beste naar voren in het benchmark-onderzoek 2011 van Test Services. De testpraktijk van Sogeti, door Ovum beoordeeld als onderdeel van de Capgemini groep, bereikt deze positie in het bijzonder vanwege de expertise op het gebied van testprocessen, de goede omgang met klanten en de reactiesnelheid.

Ovum noemde verder de gestructureerde aanpak van testen met Sogeti’s Test Management Approach (TMap) en Test Process Improvement (TPI) methodologieën. Deze worden zelfs gebruikt door andere, concurrerende, leveranciers van testdiensten. Bovendien zien veel organisaties wereldwijd TMap als dé standaard voor testen. Deze standaard omvat praktische methoden voor een op risico gebaseerde testbenadering waarmee testers de kosten en voordelen van testen kunnen optimaliseren. Dat maakt het voor CIO’s en testmanagers eenvoudiger om van het management toestemming te krijgen om testdiensten in te kopen.

Voor de Ovum Services Guide: Outsourced Testing zijn wereldwijde aanbieders van testdiensten, -software en -systemen onderzocht. Ovum baseert zijn onderzoek op 20 criteria, waaronder kosten en waarde, services portfolio, expertise, innovatie en beschikbaar talent. Het onderzoeksbureau heeft 13 leveranciers van testdiensten onderzocht, waarvan Sogeti, door Ovum beoordeeld als onderdeel van de Capgemini groep, als beste naar voren kwam.

Over Sogeti vermeldt Ovum in het bijzonder de wijze van samenwerking met klanten. Deze samenwerking vindt plaats op een operationeel niveau binnen gezamenlijke klant/leverancier teams. De teams stellen Service Level Agreements en Key Performance Indicators op, om zo de besluitvorming te combineren en de verantwoordelijkheid te delen. Ovum prijst Sogeti ook voor het vermogen rekening te houden met de taal en cultuur van de gebruikers. Dit komt vooral omdat een groot deel van de testactiviteiten ‘onshore’ of ‘nearshore’ plaatsvindt. Lokale teams kunnen zich daardoor goed inleven in de werkwijze van de IT-professionals van de klant om beter met hen te kunnen samenwerken, aldus Ovum.

Hans van Waayenburg, leider van Sogeti’s Testing Global Services: “Het is mooi dat we door Ovum erkend worden als topspeler op het gebied van testen, vóór de sterke concurrentie. We bieden al 25 jaar toonaangevende diensten op het gebied van testen en quality assurance. Vanaf de start in 1986 in Nederland zijn Sogeti’s testdiensten jaarlijks met meer dan 29% gegroeid. We zijn nu met veel Sogetisten actief in bijna 40 landen. Ons doel toen en nu is organisaties helpen hun kosten van nieuwe en huidige IT-applicaties te verlagen en deze sneller en met hogere kwaliteit te leveren.”

Dr. Alexander Simkin, Lead Analyst van Ovum en auteur van het onderzoeksrapport: “Het vermogen om op dit gebied langdurige relaties met klanten op te bouwen, is indrukwekkend. Geen andere leverancier van testdiensten is erin geslaagd dit te doen op de manier waarop Sogeti dat wereldwijd doet.”

Sogeti Testing Services

De toonaangevende positie van Sogeti op het gebied van testing services wordt eveneens onderstreept met de onlangs aangekondigde Sogeti Testing Services (STS). Sogeti is de eerste en enige ICT-dienstverlener wereldwijd die organisaties de gelegenheid biedt testen af te nemen als volledige clouddiensten, van offerte tot en met uitvoering. STS voorziet in on-demand testdiensten zoals performance testen, model based services, het opstellen van een master testplan, inspecties van webrichtlijnen en security testen. Dit tegen een vaste prijs en een vaste doorlooptijd. STS kan een besparing opleveren tussen 20% en 80% ten opzichte van traditionele testprojecten en -diensten. Bovendien wordt de doorlooptijd verkort door automatisering van de testactiviteiten. Voor het uitvoeren van de testing services maakt Sogeti gebruik van een eigen Center of Excellence Testen. Op de portal http://www.testingservices.nl staat een overzicht van alle testing services die Sogeti aanbiedt.

Voor meer informatie:

http://www.sogeti.com/testing

www.ovum.com/mediacenter

Over Sogeti Nederland B.V.

Sogeti is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van ICT-oplossingen. Op het gebied van testen en architectuur heeft het bedrijf een dominante positie op de Nederlandse markt. Sogeti levert met gepassioneerd ICT-vakmanschap een bijdrage aan het resultaat van zijn opdrachtgevers. Het bedrijf streeft daarbij naar hechte en langdurige relaties met de opdrachtgevers. Hierdoor dragen de ICT-oplossingen van Sogeti structureel bij aan de strategische doelstellingen van klanten. Meer informatie over Sogeti is te vinden op sogeti.nl en op werkenbijsogeti.nl

 

Noot voor de redactie: neem voor meer informatie contact op met Jolanda Peek, 06-52327513.

 

  • Print
  • PDF