Veenendaal,
12
april
2016
|
13:00
Europe/Amsterdam

Transavia geeft samen met Cegeka vorm aan ambitie om ‘best digital airline’ te worden

Low cost luchtvaartmaatschappij Transavia maakt de keus om de ICT die onderscheidend is voor klanten in eigen huis te houden en de overige ICT-toepassingen uit te besteden. Een nieuwe werkplek, die volledig is afgestemd op de behoefte van een specifieke medewerker, wordt uitbesteed aan Cegeka. Deze werkplek draait in de Cegeka cloud en schaalt mee met de zomerpiek die Transavia kent en schaalt weer af in de wat rustiger winterperiode. Cegeka werd na een grondig selectietraject gekozen uit 19 outsourcingspartijen.

Transavia wil de beste digitale low cost luchtvaartmaatschappij worden. Dat wil zeggen met digitale oplossingen het proces voor de klant zo soepel mogelijk maken. En ook dat processen aan de achterkant volledig gedigitaliseerd zijn. Een werkplek die is afgestemd op de behoefte van een specifieke medewerker is hier een belangrijk onderdeel van. Michel van Hout, CIO bij Transavia: “Wij opereren in een buitengewoon competitieve markt. We willen onderscheidend en relevant zijn voor onze klanten en ze een zeer soepele reiservaring bieden. Daarbij maken we gebruik van een variatie aan actuele digitale oplossingen en diensten. Daar hoort bij dat je ook medewerkers de juiste digitale middelen biedt.”

“We hebben het selectietraject grondig aangepakt”, zegt Van Hout. “Belangrijke criteria voor ons zijn beschikbaarheid, responssnelheid en flexibiliteit van de werkplek. De doorslag gaf echter de culturele fit die wij hebben met de leverancier. Cegeka heeft een flexibele houding, kent geen negen-tot-vijf cultuur en maakt er een sport van om kosten zoveel mogelijk te verlagen. Die houding is voor ons als low cost airline heel belangrijk.”

Jan Willem van den Bos, commercieel directeur Cegeka, zegt: “Een luchtvaartmaatschappij kent een grote diversiteit aan gebruikers met sterk uiteenlopende behoeften. Je wilt hen allemaal vanuit een standaardconcept op maat bedienen. Dat concept moet daarom flexibel zijn, want de ontwikkelingen in de luchtvaart gaan snel en daar wil Transavia goed op kunnen inspelen. Met de werkplek die we bij Transavia hebben aangeboden komen wij aan al die behoeften tegemoet.”

Voor hun werkplek loggen de Transavia-medewerkers in via single sign-on op een SharePoint portaal. Daar vinden zij alle functionaliteit die zij voor hun functie nodig hebben. Die wordt op zo’n manier aangeboden dat dit ook past bij het werk dat zij doen. De nieuwe werkplek biedt bovendien veel betere mogelijkheden voor interne samenwerking. Via chat, video en het delen van applicaties kunnen medewerkers makkelijker onderling contact zoeken.

Self service voor medewerkers is een belangrijk onderdeel van het Cegeka-concept. Medewerkers kunnen in de self service portal eenvoudig zelf alles regelen. Een belangrijk voordeel is verder dat medewerkers altijd in de nieuwste versie van de software werken. De werkplek is bovendien met ieder device benaderbaar.

De nieuwe werkplek wordt in Q2 en Q3 van 2016 geïmplementeerd en zal in het najaar bij alle medewerkers in gebruik zijn.

Boilerplate

Over Transavia

Transavia, onderdeel van de AIR FRANCE KLM Group, verzorgt al 50 jaar lijndiensten en chartervluchten naar meer dan 110 bestemmingen, met name in Europa en Noord Afrika. Het is de meest toegankelijke budgetluchtvaartmaatschappij van Europa, leidend in gastvrijheid, service en digitale dienstverlening. Transavia biedt voor zowel de vakantie- als de zakelijke reiziger een aantrekkelijke basis ticketprijs met additionele (betaalde) producten en diensten. Transavia vervoert per jaar 10 miljoen passagiers en opereert met een jonge, milieuvriendelijke vloot. Zij vliegt vanuit Nederland vanaf Amsterdam, Rotterdam/Den Haag, Eindhoven en Groningen en vanuit Frankrijk vanaf Parijs, Nantes en Lyon. Sinds eind maart 2016 heeft Transavia ook een basis in München, Duitsland

Over Cegeka

Cegeka is een onafhankelijke ICT–dienstverlener die klanten in heel Europa helpt met hun digitale transformatie, agile ontwikkeling, trusted cloudoplossingen en 24/7 managed services. Cegeka heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije en Tsjechië. Cegeka heeft 3.500 medewerkers. In 2014 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 280 miljoen euro, een groei van 17% ten opzichte van 2013. Voor 2015 verwacht Cegeka een omzet van ongeveer 375 miljoen euro. Aan klanten in heel Europa levert Cegeka diensten voor softwareontwikkeling, 24-uurs servicedeskbeheer, begeleiding van agile transformaties, integratie van cloud software en omnichannel marketing.

Bezoek www.cegeka.com voor meer informatie.

Contact voor journalisten:
MCS PR
Carolien Hoogerwaard
T: 023 562 8208
E: carolien@mcspr.nl