10
september
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Unified Communications in de cloud

  • Cloud gebaseerd platform van Easynet integreert Microsoft Lync, Office 365 en Polycom videoconferencing technologie
  • Behoud van investeringen

Amsterdam, 10 september 2013 – Easynet Global Services, aanbieder van managed cloud oplossingen, integreert Microsoft Lync, Office 365 en Polycom virtuele vergadertechnologie, waardoor een volledig unified communications platform ontstaat. Het cloud gebaseerd en beveiligd platform, ontwikkeld door Easynet’s R&D team, zorgt ervoor dat medewerkers altijd en ongeacht op welke locatie of via welk apparaat – smartphone, tablet of desktop – real-time en via high definition videoconferencing aan een vergadering kunnen deelnemen.

Het platform integreert onder meer oplossingen op het gebied van voice, sociale netwerken, planning en instant messaging. Met deze oplossing biedt Easynet haar klanten de keuze en flexibiliteit die zij vandaag de dag mogen verwachten. De oplossing is uitermate geschikt voor bedrijven die migreren naar de cloud. De virtuele omgeving staat garant voor lagere kosten en grotere flexibiliteit; investeringen in hardware kunnen achterwege blijven. Door het gebruik van encryptie wordt het netwerkverkeer beveiligd, ongeacht of het internet dan wel het bedrijfsnetwerk voor videoconferencing wordt gebruikt. De oplossing toont aan dat Easynet in staat is te innoveren en complexiteit te vereenvoudigen, terwijl het bedrijf tevens antwoord biedt aan de belangrijke trend om virtueel samen te werken.

Een pilotproject van deze oplossing werd uitgerold bij Limagrain. Limagrain is wereldwijd de vierde en in Europa grootste producent en distributeur van zaaigranen. Easynet integreerde de gebruikers van Office 365 met het bestaande videoconferencing systeem. De oplossing bouwt het gebruik van videoconferencing binnen het hele bedrijf verder uit. Een maximaal rendement van de investering wordt gegarandeerd, omdat de oplossing van Easynet verder bouwt op reeds gedane investeringen en ondersteuning biedt in combinatie met een gebruiksvriendelijke ervaring voor de eindgebruiker.

Het pilotproject bij Limagrain maakt deel uit van Easynet’s Managed Video Conference portfolio. Door de kerntoepassingen van Microsoft Lync te combineren met het wereldwijde videonetwerk, is Easynet in staat een cloud videoconferencing en content sharing dienst te leveren waarvoor geen investeringen in hardware noodzakelijk zijn. “Het is onze visie om videoconferencing aan de klant aan te bieden en ervoor te zorgen dat een medewerker via welk social media platform – Facebook, Skype of Facetime – en vanaf welk toestel of conferentieruimte dan ook te laten deel nemen aan een vergadering. Als deel van deze ontwikkeling kijken we ook naar de integratie van WebRTC, dat voice en video chat vanuit de browser zonder plug-ins mogelijk maakt”, zegt Dirk Peeters, Managing Director van Easynet Northern Europe.

De integratie van Microsoft Lync, Office 365 en Polycom is niet de enige innovatieve oplossing die Easynet aan haar klanten biedt. Zo werd onder andere bij Primagaz, leverancier van gastanks en gasflessen, een callcenter in België en Nederland uitgerold op basis van Microsoft Lync, dat gebruik maakt van het Easynet MPLS netwerk. “Voor onze netwerkbehoefte kozen we voor het MPLS netwerk van Easynet. Onze callcenter infrastructuur was dringend aan vervanging toe en gezien de nogal hoge kosten van een high end callcenter oplossing, moesten we out-of-the-box denken. We kozen er uiteindelijk voor om ons callcenter op basis van Microsoft Lync te implementeren. Het is geen typische callcenter oplossing, waardoor die lastiger was te implementeren. Easynet heeft met ons meegedacht in dit proces en uiteindelijk biedt Microsoft Lync op het MPLS netwerk ons alle functionaliteit die wij als kleine callcenter organisatie verwachten”, zegt Monika Noppe, Manager IT bij Primagaz.

Over Easynet Global Services
Easynet Global Services levert netwerk-, hosting- en cloud integratiediensten. De onderneming heeft klanten, werknemers en kantoren op elk continent en combineert een wereldwijde aanpak met lokale ervaring. Dat leidt dan ook tot een gepersonaliseerde ervaring, waar de gebruikers zich ook bevinden. Tot de klanten behoren onder meer EDF, Sage, Yakult, Transport for London, Bridgestone, Q-Park en Campofrio. Easynet wordt geleid door het managementteam, samen met LDC (Lloyds TSB Development Capital). LDC is de belangrijkste middenmarkt-afdeling privaat vermogen van Lloyds Banking Group.
Ga naar www.easynet.com voor meer informatie.

Volg Easynet op Twitter: @easynet. Voeg Easynet toe op LinkedIn: Easynet Global Services

Contactpersonen voor de pers
Easynet Global Services, Cathy van de Garde, e-mail Cathy.vandeGarde@easynet.com, tel. 020 – 798 9898
of
MCS, Perlita Fränkel, e-mail perlitaf@monogram.nl, tel. 023 – 562 8208.

  • Print
  • PDF