14
augustus
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

VANAD Contact Centers en Tempo-Team formaliseren samenwerking

Met het concept ‘work-from-home’ van VANAD Contact Centers kunnen werknemers vanuit hun eigen huis werken. Hierdoor vormen woonplaats, reisbereidheid of reismogelijkheden geen belemmeringen meer om de beste medewerkers aan te trekken. Dit is essentieel met het oog op de toekomstige arbeidsmarktkrapte voor klantcontactmedewerkers en de daarmee samenhangende ‘strijd’ om de beste medewerker. Om maximaal te profiteren van het voordeel van ‘work-from-home’, werkt VANAD Contact Centers samen met Tempo-Team om de werving en selectie (inter)nationaal te organiseren.

VANAD_TT

Kees Stroomer, TT (links) en Arnoud Munneke, VANAD

Tempo-Team werkt reeds succesvol samen met VANAD Contact Centers voor het selecteren van klantcontactmedewerkers. Arnoud Munneke, COO VANAD Contact Centers: “VANAD Contact Centers werkt graag samen met Tempo-Team, omdat dit bijdraagt aan onze ondernemende manier van werken. De visie van Tempo-Team op het ontwikkelen van werknemers sluit goed aan bij die van ons en daarnaast hebben zij de kennis om het best beschikbare arbeidspotentieel in Nederland in kaart te brengen.”

De mogelijkheid om vanuit huis te werken sluit aan bij de behoefte van werknemers om bijvoorbeeld werk en zorg te combineren. ‘Work-from-home’-medewerkers staan via het in eigen huis ontwikkelde platform in contact met collega’s en teamleiders. Kees Stroomer, Algemeen Directeur Tempo-Team: “Dit ‘nieuwe werken’ vraagt om een nieuwe aanpak in werving- en selectie die de grenzen van de functie van de uitzendvestiging overstijgt. Door de combinatie van nationale arbeidsmarktkennis en een ruime recruitmentervaring, weet Tempo-Team de juiste medewerkers voor VANAD Contact Centers te vinden, waar deze zich ook bevinden: het verborgen arbeidspotentieel.“

Om de dienstverlening in te vullen, start Tempo-Team met een arbeidsmarktanalyse om het verborgen arbeidspotentieel inzichtelijk te maken. Daarnaast richt Tempo-Team een recruitmentcenter op met een speciaal accountteam dat gerichte wervingsacties en uitgebreide screeningsmiddelen inzet.

VANAD Contact Centers biedt iedere nieuwe medewerker een trainingsprogramma om de hoge kwaliteit van  dienstverlening te waarborgen. VANAD Contact Centers maakt gebruik van het landelijke Tempo-Team vestigingsnetwerk om deze trainingen te verzorgen. Hierdoor kunnen startende medewerkers die niet in de omgeving van Rotterdam wonen – daar waar VANAD Contact Centers is gevestigd – of die onvoldoende mobiel zijn, toch de trainingen volgen.

Deze samenwerkingsovereenkomst vormt een belangrijke stap in het realiseren van de toekomstplannen van VANAD Group.

 

Over VANAD Group
De VANAD Group bestaat uit verschillende bedrijven die gezamenlijk op innovatieve wijze klanten bedienen met diensten, producten en advisering op het gebied van ICT en Customer Service. Een van de bekendste onderdelen van de VANAD Group is VANAD Contact Centers, dat hoogwaardige dienstverlening biedt op het gebied van klantenservice in de Benelux. Buiten de Benelux doet Babylon dit in meer dan 15 talen voor internationale klanten. VANAD Laboratories heeft de technologie hiervoor en brengt deze onder de naam Cimplicity op de markt. E.Novation behoort eveneens tot de VANAD Group en is al bijna 30 jaar actief op het gebied van IT-innovatie. Het is een internationaal ICT-bedrijf dat zeer resultaatgericht mensen, systemen en organisaties effectief met elkaar verbindt. Tangelo Software is de multichannel publishing specialist van de VANAD Group en voorziet tientallen multinationals en gemeenten van software waarmee efficiënt en gelijktijdig kan worden gewerkt en waarmee content real-time over meerdere kanalen gepubliceerd kan worden. In China is VANAD Group actief met het bedrijf SOPHO dat gespecialiseerd is in het leveren van telecomoplossingen. De VANAD Group telt zo’n 1000 medewerkers en heeft vestigingen in Capelle aan den IJssel (hoofdkantoor) Londen, Nürnberg, Chengdu (China) en Suzhou (China).

 

Over Tempo-Team
Met 275 vestigingen en circa 32.000 flexwerkers dagelijks aan het werk is Tempo-Team de tweede HR-dienstverlener in Nederland. Tempo-Team is ook actief in België en Duitsland. Met een breed pakket aan HR-diensten maakt Tempo-Team mensen en bedrijven succesvoller door het vergroten van hun veerkracht. Tempo-Team onderscheidt zich met een betrokken, inventieve en daadkrachtige dienstverlening. Serviceconcepten zijn: uitzenden, professionals, inhouse services, payrolling, outsourcing en employability. Daarnaast spant Tempo-Team zich extra in voor stimulering van arbeidsparticipatie voor doelgroepen die een drempel ervaren bij het vinden van werk. Tempo-Team is onderdeel van Randstad Holding NV.

 

Contactinformatie voor de pers

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

VANAD Contact Centers:
Tamara Elvira Francke
T: 010 – 288 1680
E: tamara.francke@vanadgroup.com

 

Tempo-Team:
Harald Zandvliet
T: 06 222 14 102
E: harald.zandvliet@tempo-team.nl

 

  • Print
  • PDF