Hoofddorp,
11
juli
2016
|
15:30
Europe/Amsterdam

Woningcorporatie Actium stapt over op Dynamics Empire

Actium, een woningcorporatie met 16.000 woningen in Drenthe en Friesland, kiest voor Dynamics Empire van cegeka-dsa als nieuw primair IT-systeem. De keuze viel op Dynamics Empire na een selectietraject op basis van ‘best value’, waarin werd aangegeven wat het systeem zou moeten kunnen, maar de leverancier verantwoordelijk is voor de concrete invulling. Bijzonder is dat al in het selectietraject een systeem werd geïmplementeerd voor enkele kernprocessen. Dit overtuigde Actium van de keuze voor cegeka-dsa en zorgde voor draagvlak en commitment binnen de organisatie. Naar verwachting zal het nieuwe systeem eind van het jaar operationeel zijn.

Gonny Blaauw, Manager Bedrijfsdiensten van Actium: “Met Dynamics Empire kunnen we onze processen vereenvoudigen, wat zorgt voor meer efficiency. Het systeem is overzichtelijk en beter te onderhouden. Dat maakt tijd vrij voor focus op onze klanten, van het afhandelen van reparatieverzoeken tot hulp bij het zoeken naar een woning. Met techniek kunnen we het weliswaar makkelijker maken, maar het persoonlijk contact maakt het echte verschil. Daar krijgen we, met hulp van cegeka-dsa en Dynamics Empire, meer tijd voor. De aanpak om tot de keuze te komen was voor beide nieuw, maar het meedenken en de constructieve opstelling van cegeka-dsa zijn ons erg goed bevallen.”

Eenvoud werkt

Het huidige primaire systeem van de corporatie is Omega/AX, eveneens van cegeka-dsa. Dat systeem is in 2019 aan het eind van zijn levensduur. Het was de aanleiding voor de corporatie om op een nieuw systeem over te stappen. Edwin Miedema, teammanager ICT van Actium: “We hebben dit aangegrepen om, uitgaande van onze visie en strategie, een systeem te zoeken dat een bijdrage levert aan de verbetering van onze dienstverlening. Ook moet het nieuwe systeem een betere grip geven op onze processen door standaardisatie en vereenvoudiging, zodat we voorbereid zijn op het verscherpte toezicht en verantwoording en flexibel in het realiseren van toekomstige verbeteringen. Het motto van het project is dan ook ‘Eenvoud werkt!’.”

Marktleider

Gezien de vereiste continuïteit moest het nieuwe systeem afkomstig zijn van een marktleider. Daarnaast was het van groot belang welke mensen het project zouden uitvoeren, vanwege de impact op de organisatie en de grote inspanning die verricht zou moeten worden. Daarom heeft Actium ook vooraf gesproken met de sleutelfunctionarissen van cegeka-dsa om het afbreukrisico te minimaliseren. Uiteraard was het te verwachten financiële voordeel ook een belangrijk aspect in de selectie.

Klantrelatie voorop

Eric Keuben, Directeur Services van cegeka-dsa: “De relatie met de klant staat voorop en van meet af aan, ook in de onderhandelingen, hebben we steeds gekeken naar wat voor Actium de beste oplossing is. In de aanpak die voor de selectie is gekozen is wederzijds vertrouwen cruciaal. Zo hebben we nog voor de definitieve keuze alvast een deel van het systeem bij Actium neergezet voor vier hoofdprocessen, een dataconversie uitgevoerd en de gebruikers ermee laten werken. Dat vergt van beide partijen een forse investering, maar zorgt voor betrokkenheid van de gebruikers in een vroeg stadium, waardoor de uiteindelijke implementatie ook veel sneller kan verlopen.”

 

 

 

Boilerplate

Dynamics Empire

Dynamics Empire ondersteunt bedrijfsprocessen van woningcorporaties. De oplossing centreert alle gegevens in één database en geeft integraal inzicht in relaties, eenheden, contracten en financiën. Dynamics Empire bestaat uit generieke Microsoft Dynamics NAV-technologie gecombineerd met een vastgoed-specifieke functionaliteit. Dynamics Empire is zeer betrouwbaar en is volledig aan te passen aan de wensen van de klant. Voor meer informatie: www.cegeka-dsa.nl/dynamicsempire.

Cegeka-dsa

Marktleider cegeka-dsa levert integrale software en services waarmee de Nederlandse woningbouwcorporaties hun sociaal rendement kunnen maximaliseren. Geïnteresseerd hoe we dit doen? www.cegeka-dsa.nl. Of neem contact op via telefoonnummer 0318 41 08 00 of e-mail info@cegeka-dsa.nl